La Torre del Codina

Urgell, Terres de Lleida
629770876
Descripcio
L'Allotjament Casa de turisme rural situada a cavall de les comarques de l’Urgell i la Segarra, al terme del Talladell, municipi de Tàrrega (3,5 km). Un indret excepcional per descobrir, conèixer la natura, contemplar l’arquitectura i sentir el passat. La casa del segle XVII ha estat curosament rehabilitada i equipada amb tots el serveis. La casa es lloga sencera. Disposa de 3 habitacions triples i 3 habitacions dobles amb una capacitat para 15 persones. També hi ha 2 bressols disponibles.

A les habitacions hi ha llençols i tovalloles. La casa disposa de diversos espais comuns:

• Àmplia sala d’estar amb equip de música i televisió, menjador completament equipat amb taula per a 15 persones, i cuina i foc a terra per cuinar. Disposa de llum natural i té accés directe el pati interior.
  • La cuina està equipada amb nevera, rentaplats, microones i cafetera. S’hi ha habilitat també una cuina econòmica.
  • Al rebost hi trobareu la rentadora.
  • Sala de jocs: ubicada a l’antiga quadra, la sala és ideal per passar una estona distesa i jugar al billar o al futbolí.
  • Pati interior: Gran pati interior de 150 m2. La gran sala d’estar té accés directe al pati interior. El pati disposa de mobles, cadires, gandules, tauletes i paraigües de sol per relaxar-vos durant la vostra estada.
  • Espai forn: Sala polivalent annexa a la sala d’estar amb la cisterna i el forn del s. XVII. La Torre del Codina està ubicada en un finca de 10 hectàrees plantades d’oliveres, vinya i cereal.

També hi ha alguns prats amb alzineres i vegetació pròpia del clima mediterrani. Trobareu un petit hort amb herbes aromàtiques. Al costat de la casa, podreu veure la depuradora biològica que depura les aigües residuals de la casa.

Català, Castellà, Anglès, Francès i Italià
Capacitat per a 15 persones
S'admeten animals de companyia
Serveis

A la casa teniu foc a terra o llar de foc amb llenya, dues barbacoes (una de carbó i l’altre tipus Weber), paellera a gas i paelles, i cuina amb fogons i forn a gas. També teniu aigua embotellada, cafè, oli d’oliva, sucre, vinagre i tot el parament de la llar, així com tovalloles i roba de les habitacions i banys.

També us facilitem el carbó per les barbacoes, i la llenya d’alzina per la llar de foc. Si enceneu el forn de llenya, aquest té un suplement de 50 euros.

Activitats

Ruta de reconeixement de plantes silvestres

Descobreix els vincles culturals que tenen les persones amb les plantes de l’entorn mitjançant una ruta divertida, sorprenent i plena de sabers antics. Adreçada a tot tipus de públics, aquesta ruta etnobotànica et farà redescobrir les espècies autòctones de la zona, segons cada estació de l’any.

Ruta guiada d’identificació de plantes silvestres comestibles

Durada: entre 1hora 30 minuts i 3 hores

Identificar amb els i les participants entre 20 i 50 plantes silvestres comestibles de temporada. S’expliquen breument les característiques morfològiques de les plantes per a la seva identificació, el període de recol·lecció, els usos culinaris i breument altres informacions d’interés etnogràfic vinculades a les plantes. La ruta s’adequa a les plantes presents al territori en funció de l’època de l’any en què s’organitza.

Turisme ornitològic

Durant tot l’any, l’aficionat a la ornitologia pot gaudir de l’àmplia biodiversitat d’espècies d’ocells i d’aus estepàries que hi ha a l’entorn natural de la Torre del Codina, situada dins la Zona Especial de Protecció de les Aus de Granyena. L’esparver cendrós, l’abellerol, el sisó, l’àliga cuabarrada, el xoriguer petit... grans i petits ocells que viuen en aquest preciós entorn. A més de les aus, en aquest entorn hi ha un patrimoni natural que mereix ser estudiat i contemplat. Insectes, papallones, amfibis, rèptils, mamífers... descobrim-los plegats!!!

Senderisme i cicloturisme

A peu o en bicicleta, amb més i menys nivell, existeixen dotzenes de camins rurals a les comarques de la Segarra i l’Urgell. Descobreix indrets, pobles i construccions rurals gens conegudes. La Torre del Codina disposa de 2 bicicletes. Hi ha la possibilitat de llogar-ne i us les portem fins a la Torre.

Tenim oferta de Turisme ornitològic, botànic, d'arquitectura rural, i centre d'interpretació de la vida rural i de les energies alternatives.

Llocs interés

Celler Boldú a Verdú: 689 42 54 72

Celler Comalats a l’Ametlla de Segarra: 639 44 78 48.

Museu Trepat de la maquinària agrícola. La mateixa entrada us permet visitar abans o després el Museu Comarcal.

Poblacions a visitar: Tàrrega, Cervera i El Talladell

Com arribar

Si veniu de Barcelona

Venint per l’autovia A2, sortiu a Tàrrega Est (primera Sortida 510 de Tàrrega).

A la primera rotonda amb les lletres grans de Tàrrega, agafeu la tercera sortida en direcció Tarragona. Arribeu tot seguit a la rotonda on hi ha un tractor vell, i aquí seguiu recte avall. Arribareu a un semàfor, seguiu recte, creueu l’Avinguda Generalitat i trobareu desseguida una rotonda amb oliveres. Seguiu recte per la via principal i creuareu el riu Ondara. Just passat el pont, gireu i agafeu el primer carrer a mà esquerra (C/ Santiago Russinyol) i immediatament agafeu el camí de terra que surt a mà esquerra. Seguiu el camí ample de l’esquerra durant uns minuts i agafeu el primer trencall a mà dreta (no podeu seguir recte perquè el pas està prohibit).

És un camí ample. Creuareu el Canal Segarra Garrigues. Just després de creuar-lo gireu a l’esquerra pujada amunt. Seguiu per aquest camí durant uns minuts fins que vegeu una casa vella amb uns pins molt alts. Passada aquesta casa, hi ha una cruïlla de camins. Gireu a mà esquerra. Ara, a mà dreta ja veieu la Torre del Codina. Seguiu 100m més per aquest camí i entreu al camí de la finca. Ja hi heu arribat.

Coordenades UTM

x 348.524,83 - y 4.609.825,79 Fus: 31

Latitut: 41º 37' 34,50" N (41.6262494784)
Longitut: 1º 10' 51,39" E (1.1809410896)